Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011

Κινεζικό ενδιαφέρον για το σχεδιασμένο από Έλληνες Ταχύπλοο Καταδυόμενο Σκάφος Επιφανείας!

  ImageΈντονο ενδιαφέρον εξέφρασε η κινεζική πολεμική βιομηχανία για το Ταχύπλοο Καταδυόμενο Σκάφος Επιφανείας που ανέπτυξε ελληνική σχεδιαστική ομάδα και παρουσιάζει στο τεύχος που κυκλοφορεί κατ’αποκλειστικότητα η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ και τον ερχόμενο μήνα αναμένεται παρουσίαση του σκάφους σε αντιπροσωπεία της κρατικής κινεζικής εταιρείας NORINCO, η οποία θα επισκεφθεί την Ελλάδα για να διερευνήσει ευκαιρίες συνεργασίας με την εγχώρια αμυντική βιομηχανία. Οι Κινέζοι δείχνουν εντυπωσιασμένοι από τις δυνατότητες του σκάφους και ειδικά από την
υποσχόμενη ταχύτητα των 30 κόμβων που όπως υποστηρίζει η σχεδιαστική ομάδα μπορεί να αναπτύξει το σκάφος υποβρυχίως με την χρήση θερμικών και ηλεκτρικών κινητήτων, υδροκινητήρων C [water jet]. Ο σχεδιασμός του ΤΚΣΕ βασίζεται σε ανάλογες μελέτες που είχαν γίνει στην Σοβιετική Ένωση μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του.

Η μεγάλη ταχύτητα ανάδυσης/ κατάδυσης απλουστεύει το πρόβλημα ευστάθειας που παρουσιάζουν τα υποβρύχια στο πρώτο στάδιο της κατάδυσης, ενώ ο μικρός συντελεστής θετικής πλευστότητας επιτρέπει την ανάδυση/κατάδυση και υποβρύχια πλεύση να πραγματοποιείται κυρίως υδροδυναμικά και όχι με τις δεξαμενές ζυγοσταθμίσεως /διαγωγής, η αναγκαιότητα των οποίων (στο συγκεκριμένο σχέδιο του σκάφους) είναι σχεδόν περιττή, μιας και τις αντικαθιστούν οι ελαστικές δεξαμενές καυσίμου. 
Image
Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο είναι το χαμηλό κόστος ανάπτυξης του συγκεκριμένου project, το οποίο το κάνει αποδεκτό σε σχέση με το τεχνολογικό ρίσκο του. Οι Κινέζοι γνωρίζουν ότι οι Βορειοκορεάτες έχουν αναπτύξει ένα ανάλογο σκάφος, το οποίο όμως χρησιμοποιείται σε αποστολές των ειδικών δυνάμεων, με κύριο χαρακτηριστικό την βύθιση του σκάφους όταν αυτό προσεγγίζει την περιοχή αποβίβασης-εξόδου της ομάδας που μεταφέρει.
Φαίνεται ότι αυτού του είδους τα σκάφη αποτελούν το μέλλον στις θαλάσσιες επιχειρήσεις, δεδομένου ότι και η Γαλλία (DCNS) αναπτύσσει αυτή την στιγμή ένα ανάλογο project καταδυόμενου σκάφους επιφανείας το SNX-25, αλλά σαφώς πιο μεγάλο και με διαφορετικές αποστολές από το ελληνικό TΚΣΕ
ΠΗΓΗ:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου